کار امروز را به فردا بسپار

ثبت شرکت در دبی

ثبت شرکت در امارات

آمار ثبت شرکت در دبی در سال‌های گذشته به دلیل مزیت های فوق العاده ثبت شرکت در دبی به شدت افزایش پیدا کرده است. امارات یکی از پیش رفته ترین کشورهای منطقه است که سرعت بالای رشد آن، فضای مناسبی برای سرمایه‌گذاری در امارات، مهاجرت و زندگی در این کشور فراهم کرده است.

این جامع ثبت شرکت در امارات در سال 2022 است. در ادامه مطلب ثبت شرکت در دبی چیست؟ چه زمانی و چگونه برای ثبت شرکت در دبی اقدام کنیم؟ مراحل ثبت شرکت در امارات، هزینه لازم برای ثبت شرکت در امارات  شرایط ثبت شرکت در دبی بررسی قرار می‌دهیم. آیا با ثبت شرکت در امارات می توان اقامت گرفت؟همچنین با انواع برنامه‌های ثبت شرکت و انواع شرکت‌ها در امارات آشنا شده و در ادامه نگاهی هم به مزایا و معایب ثبت شرکت در امارات می‌اندازیم.

****خدمت جدید ثبت فردا****

ثبت شرکت بدون حضور شما در دبی همراه اخذ اقامت سه ساله فقط در 48 ساعت

***ثبت شرکت جنرال تریدینگ همراه افتتاح حساب در امارات خدمتی متمایز از ثبت فردا***

**ثبت شرکت با موضوع لایسنس در زمینه پتروشیمی نفت و املاک توسط ثبت فردا انجام می شود.**

*ویزای طلایی امارات برای دانش آموزان برتر فارغ التحصیلان ممتاز دبیرستان و خانوده هایشان واجد شرایط ویزای طلایی هستند.*

ثبت شرکت در امارات

کشور امارات در دو سال اخیر و بخصوص از زمان شیوع کرونا از پزشکان، نخبگان و وسرمایه گذاران استقبال کرده و معمولا طرح های تشویقی و حمایتی متعددی را برای آنها در نظر گرفته است. از اینرو توسعه کسب و کار و حمایت کشور امارات از این مهم، یکی از مهمترین مزایای  ثبت شرکت در این کشور به حساب می آید.

مزایای ثبت شرکت در دبی و سایر مناطق امارات زیاد است! در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • عدم نیاز به مدرک تحصیلی (به‌جز برخی مشاغل و حوزه‌های مجوز حرفه‌ای)
  • عدم نیاز به داشتن شرکت از قبل
  • عدم نیاز به داشتن کارمند بیمه‌ای
  • امکان انجام تا 10 فعالیت تجاری با 1 لایسنس یا مجوز ثبت شرکت
  • بدون محدودیت سنی خاص: افراد بین 60-18 سال می‌توانند اقدام کنند.
  • امکان اخذ اقامت امارات برای همسر و فرزندان
  • برخورداری از حق تحصیل و بیمه سلامت در امارات
  • اخذ اقامت 3 ساله امارات با قابلیت تمدید به‌صورت نامحدود
  • امکان صدور جاب آفر و جذب نیروی کار از خارج از امارات (حتی ایران) پس از شروع به‌کار
  • پروسه بسیار کوتاه از مرحله اقدام تا مرحله شروع به کار

اقامت دبی با ثبت شرکت

همین ابتدا خدمت شما عرض کنیم: امارات جز با کارت اقامت طلایی، به هیچ عنوان اقامت دائم اعطا نمی کند.

پس این اقامت دبی با ثبت شرکت چیست؟ به زبان ساده خدمتتان عرض می کنیم که شما ابتدا برای سفر به دبی ویزای توریستی میگیرید، بعد از ثبت شرکت در دبی آن را به ویزای سرمایه گذاری تبدیل می کنید و اقامت 3 ساله میگیرید که قابل تمدید است.

انواع مجوز ثبت شرکت در امارات

مجوز حرفه ای (Professional License)

مجوز حرفه‌ای مخصوص مشاغل خدماتی و مشاغلی است که نیازمند توانایی‌های ذهنی، تحصیلات آکادمیک و یا روش‌های علمی و دقیق هستند مانند شرکت‌های حقوقی و وکالت، شرکت‌های حسابداری و یا مشاوره‌ای.

مجوز تجاری (Commercial License)

با گرفتن مجوز تجاری شما می‌توانید در امارات به خرید و فروش کلا و ارائه خدمات و فروش بعضی کالاها و خدمات مشغول  شوید.

ثبت شرکت در دبی با استفاده از این مجوز به شما امکان می‌دهد دسته متنوعی کالاها را به امارات وارد کرده و بفروشید یا به خارج از امارات صادر نمایید. تجارت ماشین، تجهیزات پزشکی ،عطر و ادکلن و  جز این موارد می باشند.

با استفاده از این مجوز حتی می‌توانید خدماتی مانند خرید و فروش املاک در امارات داشته باشید.

این گونه مالکیت شرکت در این روش 51% به 49% است. به‌این صورت که کفیل شما در امارات 51% مالکیت و شما 49% مالکیت شرکت را در دست دارید.

البته امکان اخذ مالکیت 100% شرکت هم در این روش وجود دارد. یعنی در این حالت هیچ کفیلی وجود ندارد، حتی در قرارداد. 3 سوال مهم درباره ثبت شرکت در امارات با استفاده از مجوز تجاری را در ادامه بررسی می‌کنیم:

مجوز صنعتی (Industrial License)

مجوز صنعتی برای شرکت های است که در زمینه تهیه، تولید و فرش کالا فعالیت دارند. مواد صنعتی، نفت و گاز، مواد غذایی، داروسازی و … جز این موارد هستند.

از جمله شرایط ثبت شرکت در دبی و سایر مناطق امارات در این روش این است که نوع مالکیت باید 49%-51% باشد. یعنی کفیل یا همان نماینده شرکت شما در امارات 51% مالکیت و شما 49% آن‌را در اختیار دارید.

با توجه به‌این که نوع فعالیت تولیدی و صنعتی است، امکان ثبت شرکت مجازی در امارات با استفاده از این مجوز وجود ندارد. یعنی شما حتما باید دفتر اداری یا کارخانه تولیدی در امارات داشته باشید.

مجوز صنعتگری (Craftsmanship license)

یکی از مجوز های مهم  مجوز صنعتگری است که برای ثبت شرکت در دبی ما می‌توانیم به مجوز صنعتگری اشاره کنیم. این مجوز برای آن دسته از شرکت ‌هایی مناسب می‌باشد که می‌خواهند در زمینه ارائه خدماتی مانند لوله ‌کشی، نجاری، برق ‌کاری، آهنگری و… فعالیت داشته باشند.

اگر می‌خواهید به ثبت شرکت در این زمینه‌ ها بپردازید، باید این مجوز را دریافت کنید.

مجوز کشاورزی (Agricultural license)

مجوز کشاورزی نیز همان ‌طور که از نام آن پیداست برای ثبت شرکت ‌هایی ارائه می‌شود که در زمینه کشاورزی و محصولات زراعی، کود های شیمیایی، ارائه سموم کشاورزی، مبارزه با آفات و… فعالیت می‌کنند.

مدارک ثبت شرکت در دبی و امارات

در مرحله اول فرد متقاضی با مدارک شخصی مانند پاسپورت، عکس پرسنلی و … و اخذ ویزای توریستی امارات به این کشور سفر می‌کند.

پس از صور مجوزات لازم، متقاضی باید برای اخذ ویزای Investor یا پارتنر اقدام کند. مدارک مورد نیاز برای این کار هم در زیر آمده است:

  • کپی لایسنس شرکت
  • کپی پاسپورت
  • کپی ویزای توریستی
  • جواز شرکت
  • اجاره نامه (در صورت ثبت شرکت فیزیکی)
  • اساسنامه شرکت
  • عکس با پس زمینه سفید
  • اصل کارت شناسایی کفیل (در صورت وجود)
  • کارت ملی ایرانی

مراحل ثبت شرکت در دبی

برای ثبت شرکت در دبی و امارات، ابتدا قبل از سفر به این کشور، می توانید به صورت تلفنی با ما مشورت کنید، برای هر فعالیتی شما نمی توانید در امارات شرکت ثبت کنید، یا چند کار مختلف غیر مرتبط را با یک شرکت نمی توانید انجام دهید.

گام اول : فعالیت تجاری خود را انتخاب کنید

برای ثبت شرکت در امارات، باید  تعیین نمایید که در چه عرصه ای می‌خواهید به ثبت شرکت انجام دهید. برای ثبت شرکت در امارات اگر  تحصیلات  آکادمیک داشته باشید .پروسه ثبت شرکت ساده تر  برای شما طی  می شود.. در این مرحله شما همچنین باید نام شرکت خودتان را نیز انتخاب کنید. این‌ موضوع به این دلیل است که برای شروع روند ثبت شرکت در دبی، شرکت مورد نظر باید اسم مخصوص به خودش را داشته باشد.

گام  دوم :اخذ ویزای توریستی و سفر به کشور امارات

بعد از این ‌که زمینه فعالیت شرکت خود را انتخاب کردید، باید به کشور امارات سفر کنید. بهتر است که برای شروع ثبت شرکت در دبی، از ویزای توریستی استفاده کنید تا بتوانید راحت‌تر روند ثبت را شروع کنید.

گام سوم :نام شرکت خود را ثبت و نهایی کنید

ما برای اطمینان از آزاد بودن نام انتخابی شرکت شما برای ثبت، یک بررسی انجام خواهیم داد. اگر آزاد نباشد، ما به شما کمک خواهیم کرد تا در مورد یک نام جایگزین مناسب تصمیم بگیرید.

گام چهارم:اخذ مجوز تجاری

بعد از این ‌که شما درخواست خودتان را در سازمان توسعه اقتصادی امارات متحده عربی برای ثبت شرکت در دبی ارائه دادید، بهتر است که به اخذ مجوز مد نظر بپردازید. این مجوز به شما کمک می‌کند تا مواد اولیه خود را تهیه کنید و به اجاره یا خرید ملک بپردازید.

گام پنجم:اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری

بعد از این ‌که شما درخواست خود را ثبت کردید و مجوز تجاری خود را دریافت کردید، نوبت به تبدیل ویزای توریستی به ویزای سرمایه ‌گذاری می‌رسد. برای نهایی کردن روند ثبت شرکت در دبی، شما باید ویزای توریستی خود را تغییر دهید تا به ‌عنوان یک سرمایه‌گذار در این کشور شناخته شوید.

گام ششم:افتتاح حساب در امارات

مرحله نهایی ثبت شرکت در دبی شامل افتتاح حساب بانکی در دبی می‌باشد. برای این ‌که شما گردش مالی مشخص و واضحی داشته باشید، باید یک حساب بانکی معتبر در یکی از بانک‌ های کشور امارات باز کنید.ما برای شما یک حساب رایگان در بهترین بانک های امارات افتتاح می کنیم.

کفیل یا شریک اماراتی برای ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت در دبی با همانند کویت و عمان و بسیاری از کشورهای عربی خاص است. توجه به ساختار سهام مشاغل اولین رکنی است که قبل از ثبت بایستی به آن توجه داشته باشید. برای ثبت شرکت در امارات یک شریک محلی داشته باشید.

این در حالی است که در ثبت شرکت در مناطق آزاد دبی مثل راس الخیمه، ایرانیان به شراکت با یک شریک محلی نیاز نداشته و می توانند مالکیت کامل داشته باشند. این موضوع برای سرمایه گذاران خارجی یک امر تشویقی خوب است که وجودش آنها را به سرمایه گذاری در این کشور ترغیب می کند.

ثبت شرکت در امارات و دبی بصورت مختلط غیر سهامی:

ثبت شرکت در امارات و دبی بصورت شرکت بین المللی: به شرکت هایی گفته می شود که محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می کند.
یکی از رایج ترین ثبت شرکت امارات و دبی ثبت با مسئولیت محدود است. بیشتر افراد برای ثبت شرکت خود در امارات و دبی از این روش استفاده می کنند.
با ثبت یک شرکت قانونی در امارات و یا دبی می توانید به اخذ اقامت برای خود و افراد خانواده اقدام کنید.
اگر شرکت خود را در شهر دبی ثبت نموده اید باید سالیانه هزینه هایی را برای عوارض شهرداری، دارائی و عوامل دیگر پرداخت کنید.

انواع شرکت  در دبی

  • شرکت ساحلی: بازار امارات حوزه فعالیت این نوع شرکت است.
  • شرکت خارجی: این شرکت را می توان در کشور امارات به ثبت رساند اما در داخل کشور فعال نبوده و همانطور که از نامش پیداست در خارج از کشور امارات فعالیت می کند.
  • شرکت منطقه آزاد: حوزه فعالیت این شرکت در مناطق آزاد است.
  • شرکت تابعه: تابع شرکت های خارجی که در خاک امارات فعالیت می کنند است.
  • شرکت های معامله کننده: این شرکت ها به افراد حقیقی خدمت رسانی کرده و معاملات آنها را به انجام می دهد.

شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

متقاضیان ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کشور امارات، می‌توانند به هرگونه فعالیت داخلی، خارجی و همچنین فعالیت‌های صنعتی بپردازند. اما نکته مهمی که در ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید بدانید، این است که حداقل ۵۱ درصد از سهام شرکت باید به اسم یک شخص با ملیت کشور امارات باشد. و یا صرف حامی مالی از یک شرکت با ریاست شخصی که دارای ملیت کشور امارات است، باشد. تعداد سهام‌داران شرکت با مسئولیت محدود، حداقل ۲ نفر و حداکثر۵۰ نفر تعیین می‌شود.

در بیشتر مواقع برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در دبی، افرادی که با ویزای زیارت سه ماه یا ده روزه می‌آیند،یندآ می‌توانند پروانه کسب جدید بگیرند و شرکت خود را در دبی ثبت کنند.

ثبت شعبه شرکت ‌های خارجی

از دیگر انواع روش ‌های ثبت شرکت در دبی می‌توان به ثبت شعبه شرکت ‌های خارجی اشاره کرد. شما می‌توانید با گرفتن مجوز از شرکت مادر، به ثبت یک شعبه از شرکت مد نظر در شهر های امارات بپردازید و از این طریق از مزایای ثبت شرکت در دبی بهره ببرید.

شما با این روش به ‌عنوان نماینده خدمات شرکت مدنظر در امارات شناخته می‌شوید ولی هیچ ادعایی بر دارایی شرکت اصلی نخواهید داشت‌. شما باید برای درجهت پیشرفت و رشد شرکت مادر قدم بردارید تا بتوانید از این طریق شعبه خود را گسترده‌تر کنید و درآمد بیشتری را کسب کنید.

توجه کنید که شما برای ثبت این شرکت هیچ ‌گونه سرمایه‌ای نیاز نخواهید داشت و تنها باید نظر کارشناسان شرکت مادر را برای سپردن مسئولیت به خودتان جلب کنید. در این شرایط است که می‌توانید از کسب درآمد زیاد بهره ببرید.

اگر به‌ دنبال گرفتن اقامت امارات با استفاده از ثبت شرکت هستید، این نوع ثبت این نوع شرکت در کنار هزینه‌ های پایینش می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن شما را به هدفتان برساند.

قابل الذکر است شرکت گردشگری، شرکت مدنی، هلدینگ سهامی خصوصی و سهامی عام، د، شرکت تجاری، شرکت سهامی، شرکت صنعتی، شرکت هایی با مالکیت انحصاری، شرکت های GCC، شرکت‌ LTDS، شرکت LLCS، شرکت LLPS، شرکت دریایی، شرکت حرفه ای و…  دیگر شرکت هایی هستند که میتوان آنها را در دبی به ثبت رساند. از اینرو ثبت شرکت در دبی حوزه های مختلفی داشته و دامنه گسترده ای دارد.

مالیات ثبت شرکت در دبی

در کشور امارات هیچ مالیاتی از فعالان کسب‌ و کار دریافت نمی‌شود. تنها شرکت‌ هایی که باید در این کشور مالیات بپردازند شرکت ‌های نفت، بانکداری، و گاز می‌باشند.

از نمونه کارهای ثبت شرکت و اقامت سه ساله در دبی

 

نمونه پاسپورت اقامت مشتری
نمونه پاسپورت اقامت مشتری

 

نمونه پاسپورت اقامت مشتری
نمونه پاسپورت اقامت مشتری

اطلاعات بیشتر در رابطه با دبی

کشور امارات طی یک دهه گذشته؛ فعالیتهای تجاری بزرگی را آغاز و به سرانجام رسانده و سرعت رشد اقتصادی خود را بیش از پیش افزایش داده است.امروزه دبی به عنوان یک شهر جهانی و بازرگانی موفق و مهم در منطقه جای خود را پیدا کرده‌است. اقتصاد دبی با صنعت نفت شروع به رشد کرد و با صنعت سیاحت و توریست آن را تحکم بخشید بیشتر درآمد دبی از منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به شهروندان خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت، صدور دوباره کالا، ترانزیت مسافر و کالا و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و دیگر خدمات مالی و بازرگانی تأمین می‌شود. دبی به تازگی توجه جهانیان را از راه ساخت و سازهای بزرگ و همین‌طور رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان‌انگیز به خود جلب کرده‌است.

ثبت شرکت در مناطق ازاد امارات (Free Zone) با توجه به شرایط خاص و سخت گیرانه شدید توسط ما انجام نمی شود.ثبت شرکت در منطقه آزاد امارات مشکلات خاصی  برای ارباب رجوع به وجود می آورد.

4 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا حسینی

سلام
اگر شخص با ثبت شركت ، اقامت امارات رو بگيرند ، آيا براي اقامت همسر و فرزندشون مجدد ، هزينه ي جدا بايد پرداخت كنند؟

رضا احدی پور

وقت بخیر
آیا با توجه به تحریم ایرانیانی که شرکت ثبت میکنند میتوانند پول جابه جا کنند؟؟