کار امروز را به فردا بسپار

دعاوی علامت تجاری

دعاوی علامت تجاری

دعاوی علامت تجاری

دعاوی علامت تجاری می گویید : علامت تجاری برای تمایز کالاهای تولید شده توسط شخص یا شرکت خاصی طراحی می شود.

تفاوت لوگو ، مارک و علامت تجاری :

در قوانین ایران هیچگونه اشاره ای به واژه لوگو نشده است و در حقیقت یک اصطلاح عامیانه محسوب می شود اما مارک به تنهائی کاربرد ندارد بلکه ترید مارک TRADE MARK همان معنی علامت تجارتی را دارد و در کشورهای دیگر مساوی با علامت تجارتی است.

دعاوی علامت تجاری

علامت تجاری شهرت حرفه ای یک تجارت است. علامت تجاری نشان دهنده میزان تلاش مالک علامت تجاری برای کسب اعتبار در یک بازار رقابتی و محبوبیت در بین

مشتریان است.

برای همین دعاوی مربوط به علائم تجاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دلیل وجود قوانین و دعاوی مربوط به علائم تجاری اهمیت وصف ناپذیر علامت تجاری را روشن می کند.

 

قوانین زیادی در دعاوی مربوط به مارک تجاری وجود دارد. کلیه دعاوی مربوط به علائم تجاری به منظور اجرای قانون و نقض نکردن حقوق دارندگان علائم تجاری است. این دعاوی شامل توقیف علامت تجاری ، لغو علامت تجاری ، جعل علامت تجاری و نقض علامت تجاری است.

در این مقاله انواع دعاوی مربوط به علائم تجاری را به شما معرفی خواهیم کرد.

یکی از دعاوی مربوط به علائم تجاری توقیف علامت تجاری است

یکی از ادعاهای مارک تجاری موضوع توقیف علامت تجاری است که از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا علامت تجاری بسیار ارزشمند است. در قوانین ضبط ، ارزش به معنای مقدار ارزش مالی و معاملاتی است زیرا همانطور که می دانید ، مارک تجاری  می تواند خریداری ، فروش و انتقال یابد ، بنابراین ارزش مادی زیادی دارد.

در معنای واقعی کلمه تصرف به معنای نگهداری و بازداشت شیئی است که مشمول اطلاعات حقوقی نیست یا شخصی که مرتکب تخلف از قانون شده است. در این حالت ، توقیف توسط قانون اعمال می شود ، مارک های تجاری نیز مشمول این قوانین هستند.

وکیل علامت تجاری

پس از ثبت علامت تجاری ، حق انحصاری استفاده از علامت تجاری به صاحب لگو تعلق دارد. در صورت نقض علامت تجاری ، مالک علامت تجاری می تواند برای جلوگیری از نقض و طرح دعوی حق خود به دادگاه صالح مراجعه و مطابق مقررات ، دادخواست مربوط به علامت تجاری را مطرح کند.

ثبت برند و علامت تجاری مزایای را به دنبال دارد از جمله اینکه موجب می شود افراد کسب و کار خود را گسترش دهند. کالاهای خود را چه در داخل کشور و چه با صادرات کالاهای خود به خارج از کشور، بهتر به مصرف کنندگان بشناسانند. و از این طریق اعتبار کسب نمایند. بعد از شهرت یک برند، در صورتیکه برند ثبت نشده باشد ممکن است افرادی از آن کپی برداری کرده و زحمات مالک برند به هدر رود. از طرفی با وجود پیچیدگی مراحل اداری و قانونی در این مسیر نیاز و ضرورت وجود وکیل علامت تجاری بیش از پیش پر رنگ شده است.

برون سپاری مراحل ثبت برند به یک وکیل علامت تجاری این مزیت را به همراه دارد که بسیاری از هزینه های رفت و آمد و مخارج نامربوط و بیهوده را از بین ببریم. همچنین باعث صرفه جویی در وقت شده و می توانیم زمان خود را به رسیدگی کارهای مهم تر اختصاص دهیم و پروسه ثبت برند خود را به کسی بسپاریم که به صفر تا صد این مراحل اشراف کامل دارد و کار خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به اتمام می رساند. وکیل علامت تجاری مجرب و کاردان باعث می شود که خیال ما از کسب نتیجه مطلوب در این زمینه راحت باشد. چرا که امور خود را به فردی سپرده ایم که در این زمینه دارای تجربه و مهارت بالا بوده و علم و دانش تخصصی نیز در این زمینه را نیز دارا می باشد.

وکیل ثبت علامت تجاری کیست؟

وکیل ثبت برند ( وکیل ثبت علامت تجاری ) به شما کمک می کند که برند و علامت تجاری خود را به ثبت رسانیده و مشمول قوانین و مقررات حمایتی کشور واقع شوید. اگر ثبت برند را انجام نداده باشید هر کس دیگری می تواند از این نام و از این برند آزادانه استفاده کند بدون اینکه بتوانید از این اقدامات جلوگیری کنید .

اشخاصی که قصد دارند برند خود را به ثبت برسانند می بایست اطلاعات کامل و دقیقی را از کلیه مراحل ثبت یک علامت تجاری یا برند در اختیار داشته باشند، پس بهتر است از تخصص و تجربه افرادی که اطلاعات کامل در این زمینه دارند استفاده نمایید قبل از اقدام به ثبت برند شخصا یا توسط افراد نا‌آشنا خودداری نموده و پروسه ثبت برند خود را به وکیل متخصص، حرفه ای و مجرب که به وکیل ثبت علامت تجاری معروفند در این امر بسپارند.

همانگونه که میدانید علامت تجاری با ثبت ، ارزش اقتصادی پیدا نمی کند بلکه مرور زمان و استفاده و تبلیغ بیشتر ارزش اقتصادی یافته و روز به روز به اعتبار ان افزوده می شود و ثبت علامت بدون استفاده ، یک مانع مصنوعی در مقابل ثبت علائم جدید است و در حقوق ایران مقرر می دارد ( هر ذینفعی که ثابت کند مالک علامت ثبت شده ، شخصا یا بوسیله شخصی که از طرف او مجاز بوده است آن علامت را حداقل به مدت ۳ سال از تاریخ ثبت تا یک ماه قبل ازتاریخ  درخواست ذینفع استفاده نکرده است می تواند لغو آن را از دادگاه تقاضا کند .

از مهم ترین مواردی که یک وکیل ثبت علامت تجاری باید از آن اطلاع کامل داشته باشد نحوه صحیح تکمیل اظهارنامه ثبت علامت تجاری یا برند در سامانه مالکیت صنعتی می باشد اظهارنامه ثبت برند شامل: مشخصات متقاضی، مشخصات دریافت کنندگان ابلاغیه، رشته فعالیت، مشخص نمودن طبقات کالاها، توضیح اجزاء علامت، ادعای حق تقدم می باشد.

کلیه این مراحل نیازمند تجربه و تخصص می باشد و در انتها می بایست نحوه صحیح ارجاع مدارک به کارشناس اداره مالکیت صنعتی در تهران را مطلع باشد تا با کمترین میزان خطا و صرفه جویی در زمان و هزینه موکلین ثبت برند آنها به اتمام برسد.

چنانچه قصد دارید برند خود را به صورت شخصی نیز به ثبت برسانید به شما پیشنهاد می گردد که از مشاوره های وکلای موسسه حقوقی و داوری عدالت گستر فتح (وکیل ثبت برند) بهره مند گردید. صرف هزینه‌ای اندک در ابتدای کار ثبت علامت تجاری از صرف هزینه و زمان بیهوده بعدی جلوگیری خواهد کرد.

 

وکیل دعاوی علامت تجاری|وکیل دعاوی برند

طبق قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری ، سو the استفاده از علائم تجاری داخلی و خارجی توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی از نظر حقوقی و کیفری قابل پیگرد قانونی است.

استفاده غیر مجاز از علائم تجاری ثبت شده علاوه بر مسئولیت کیفری و پیگرد قانونی ، مسئولیت قانونی سو ab استفاده کنندگان را به دنبال دارد. از آنجا که کشور ما با مقررات بین المللی در زمینه ثبت علامت تجاری مطابقت دارد و به عضویت کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی در آمده است ،

در صورت سو استفاده از علائم تجاری توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی در کشور ما ، موضوع باید توسط مقامات قضایی پیگیری شود. . . دعاوی مربوط به مارک تجاری یکی از دعاوی است که اختلافات حقوقی آن منحصراً در دادگاه عمومی تهران رسیدگی می شود.

بدون شک بررسی این پرونده ها توسط وکیل مارک تجاری نقش موثری در پیشبرد این مراحل قانونی خواهد داشت. دعاوی تجاری به دلیل پیچیدگی و توسعه ارتباطات بین افراد ، یکی از مهمترین پرونده های دادگاههای امروز است.

به همین دلیل ، وکیل دادگستری تجاری باید دانش خود را به روز کند و با بررسی و تسلط بر قوانین جدید در این زمینه اقدام کند. این دفتر حقوقی با مجرب ترین وکلای متخصص در زمینه ثبت برند ، ثبت علائم تجاری ، دعاوی مربوط به مارک و حق چاپ به شما کمک می کند و بهترین نتیجه را به شما می دهد.

دعاوی علامت تجاری و مجازات کیفری آن

برای آگاهی از اهمیت و حساسیت موضوع دعاوی مربوط به علائم تجاری ، خوب است بدانید که طبق ماده ۱۲۴ قانون کیفری ، افرادی که جنایات زیر را علیه یک علامت تجاری مرتکب می شوند ، به شش ماه حبس تعزیری محکوم می شوند:

افرادی که از علامت تجاری در محصولی که لزوماً باید حک شده باشد استفاده نمی کنند (همانطور که می دانید برخی از محصولات به طور قطعی و اجباری برای مارک ارائه می شوند و مارک ذکر شده باید مانند محصولات آرایشی و بهداشتی در محصول نیز استفاده شود ، اگر مردم از بر روی محصول خود ، آنها مرتکب جرمی نابخشودنی شده اند.)
پرونده های حقوقی مربوط به مارک تجاری نشان می دهد که کالاهای خاص تنها در صورتی قابل فروش یا حتی نمایش هستند که به طور قطع علامت تجاری در این محصولات وجود داشته باشد.

مجازات مربوط به جعل علائم تجاری طبق ماده ۱۲۲

قانون اگر شخصی با آگاهی و آگاهی علامتی را جعل کند (ادعای مارک تجاری) یا اگر از جعل علامت آگاه باشد و از آن استفاده کند ، به عنوان مثال روی محصولاتش حکاکی می کند یا کاغذهایی با آن علامت روی محصولاتش می گذارد و به دلیل آگاهی از فروش جعل آن ، مجازات کیفری این جرم را در پی خواهد داشت.

مورد دیگری که در ماده ۱۲۲ در رابطه با علائم تجاری وجود دارد این است که اگر شخص یا اشخاصی به طور متقلبانه چیزی را که در یک علامت تجاری ثبت شده است تغییر دهد که مالکیت شخص خاصی است ، اعم از کسر یا اضافه یا بخشی از تقلید عمدی از ویژگی های علامت تجاری و سردرگمی بازار برای مخاطبان مارک به شدت مجازات خواهد شد.

این مجازات در موارد فوق اعمال می شود ، که در ماده ۱۲۲ قانون در واقع ۷۴ ضربه شلاق است.

مجازات مربوط به جعل علامت تجاری طبق قانون ۱۲۳

قانون ۱۲۳ برای جعل علامت تجاری وجود دارد که مجازاتی فوق العاده شدید را اعمال می کند. طبق ماده ۱۲۳ قانون ، اگر شخصی یا اشخاصی کالای و کالاهایی را که علامت تجاری آنها تقلبی است صادر یا وارد کند یا علامت تجاری آن محصول تقلیدی مشخص شود. در غیر این صورت ، اگر نشانه ای باشد که مبتنی بر حق قانونی نباشد و به ناحق مورد استفاده قرار گیرد ، به سه ماه تا سه سال حبس محکوم می شود.

مورد دیگر جعل و تقلب: اگر شخصی یا اشخاصی مارک یا مهر آن شرکت را جعل کنند ، علاوه بر این پرونده ، از جمله سایر مراجع قانونی مانند موسسات ، نهادهای انقلابی ادارات دولتی ، یا آگاهانه از مهر و نشان تجاری جعلی و جعلی استفاده می کنند . آهسته طبق ماده ۵۲۵ قانون مجازات خواهد شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها